pelangi kehidupan

pelangi kehidupan

Wednesday, November 21, 2012

SEJARAH

assalamualaikum 
hye..hye semua..

semua.?
hahahaha

okeh,
petang tadi tiba-tiba aku teringat zaman sekolah menengah...
imbas semua memori sambil senyum sorang-sorang..
like kerang busuk laa..

masa aku form 1 dulu, ada seorang cikgu yang paling TERsangat digeruni student...kebetulan pulak cikgu tu ajar aku sejarah...sejarah okeh,bukan pendidikan jasmani yang selalu dapat markah A++ darr Cikgu Yazid tuu..~
Sejarah salah satu subjek yang mengantuk..zzzz,okeh...TETAPI bila 'cikgu nightmen' ni ajar aku sejarah, secara outomatik, mata aku terbuka luasss...!hameekk..!

jangan tanye kenapa nama panggilan dia cmtuh...
*akak abang senior yang ajar kami...~
tetap nak salahkan orang lain...
hahahahha

nak dimulakan cerita...
tak ingat hari apa,tapi ada subjek sejarah...okeh,bosan!


assalamualaikum cikgu..!!
zzrrttttttttttt.....
*okeh,tu bunyik kerusi bila kita nak bangun untuk beri salam...


lepas ni, saya tak nak dengar bunyik 'kentut' bila semua berdiri...faham!!!


faham cikgu..!!


ok,semua duduk...



lupa nak bgetau uolls. sebelum kelas sejarah bermula, cikgu tu nak tenguk semua buku yang berkaitan subjek dia, mesti kena ada atas meja..!MESTI okeh...

so,hari malang tuuu, aku TERTINGGAL buku text sejarah..!Ya Allah, cuak tahap kambing aku masatu...

harap-harap dia tak nampak aku cover dengan buku text bahasa melayu...


ko bukak buku apa tu kak..?
mata dia pandang aku weyyy..!!!so,dia tuju soalan tu kat aku laaaa....

subahanallah,selamatkanlah aku...
*aku berniat dalam hati...



err....err....



ko korek hidung kat belakang pun aku boley nampak kak....ko berdiri atas kerusi kak...




huwaaaa,malu...nak nangis...rasa nak berlari g kantin je makan roti banyak-banyak...


okeh,seharian , aku berdiri sepanjang kelas tuuu...




************************************************************************************************




keesokan harinya, masing-masing dah buat jarak anggaran kedudukan supaya tak bunyi 'kentut' macam semalam...HAHAHAH
*serius lawak!






terima kasih cikgu!!!








No comments:

Post a Comment