pelangi kehidupan

pelangi kehidupan

Wednesday, September 14, 2011

soalan WAJIB..!!!

bukan sombong apatah lagi bongkak..
cuma mahukan privasi dalam kehidupan..
kenapa semua nyer perlu tahu??
boley tak masing-masing jaga tepi kain sendiri...?



ketika didalam perut bonda:
eeekkhh...anak kau lelaki ke perempuan ni???


ketika berusia 2 tahun 4 bulan:
dah pandai berjalan ke belom ni anak kau???


ketika berusia 5 tahun 3 bulan:
anak kau ni dah pandai membaca ke belOm???


ketika berusia genab 12 tahun:
hello..ha,tijah....anak kau UPSR dapat berapa A???


ketika berusia 13 tahun:
anak kau dapat masuk mana-mana asrama bagus tak..??


ketika berusia16 tahun 6 bulan:
anak kau PMR kan bagus...kenapa tak nak sekolah tempat laen??


ketika berumur 18 tahun :
SPM pangkat berapa??
laaaa....kenape tak mohon mana-mana Universiti....??


ketika berumur 21 tahun :
kau kan dah lama habis belajar....
sekarang buat apa???
belom kerja lagi ke??ishhhh~~~


ketika usia 25 tahun:
kau kan perempuan....kenapa tak kawen lagi???


ketika usia 30 tahun:
aku tak tau apa bakal soalan yang akan aku terima bila usia aku 30an...
tunggu je laaa...
bersedia untuk menjawab nanti
=(


arghhhhhhhhhh......
aku tension dengan soalan-soalan begini...!!!!!
kenapa mesti ada soalan?

boley tak duduk diam-diam jer..
tak payah nak tau pasal orang laen.???....


bukan salahkan sesiapa dalam cerita ini...
cuma sebagai iktibar..
iktibar apa??
aku pon x tau laaa..maen type jerr...

yang penting,aku sebagai seorang remaja..agak kusut dengan soalan yang remeh ni...
boley tak tanye soalan yang advance sikit...?
hahaha

maaf sekiranya ada yang terase...cuma luahan yang terpendam.

maaf sekali lagi..

1 comment:

  1. sebab die org tu ade mulut tu yang x abs2 asyik tanye ye...

    ReplyDelete