pelangi kehidupan

pelangi kehidupan

Monday, October 22, 2012

asam merah

panasnya hati sangat membara
Assalamualaikum pembuka bicara,
Harap kalian sihat sejahtera...~

*lantaklah pantun tiga kerat pun...yang penting aku nak juga 'pantun' sebagai pembuka bicara...
hahahah~

malas nak entro panjang sangat..mari ringkaskan..

kisah ni betul-betul berlaku dalam  area 10,11 tahun yang lalu...umur aku dalam lingkungan darjah 5,6 cmtuh laa...

suatu petang yang hening dan macam nak mendung...member sebelah rumah aku menjerit...


wooiii,Ainnnnnn, jom lepak kejap lagiiiii....!!
*nyaring siuut suara diaa...


yelahhhhh...jap lagi keluar..!!!aku membalas dengan sopan~



masa dulu aku mana layan sangat henfun bagai ni...sebab tu main jerit-jerit jee...kalau sekarang....tuuuttt...tuutttt...(bunyi massage masuk la)...hahaha~~


okeh..teruskan..
seperti yang dijanjikan...kami pun lepak bersama (3 orang je pun)....

**sambil berjalan-jalan...

Mas: Ainn,kau nak asam merah ni tak..?



aku : kau beli kat mana...??



"kat kedai tadi" , Farah menyampuk...(tak malu menyampuk cakap orang tua)

aku ambik juga tanpa banyak bicara...

sambil makan asam,kami berborak,kejap-kejap ketawa riang (cerita pasal orang lain @ gosip laaa)...

aku dengan berlagak,mintak lagi sebijik asam dari Mas dan terus campakkan dalam mulut tanpa berpikir panjang...


glluuuuuppppp...!!!!

arrrrgghhhh....tercekik asammm !!!!!!!

aku jerit 
Mas dan Farah terperanjat macam nampak hantu sebelah aku..!hahaha
punya mengelabah aku masa tu sampai lari balik rumahhhh dan biarkan mereka kat situu...

allahuakkkbarrrr..!!
*mak aku baru takbir nak solat asar..!

maaaaakkkkkk...!!ter...ter..tecekik aaaasaaaaammmmm!!!
huwaaaaaaaaa...(menangis macam hape)

Astagfirullah cmana boley jadik ni..??
*mak aku siap nak berborak-borak pulak time aku cmni...memang aku buat bodo je laa..!
maaf mak!

uuwekkk....uweekk...!!(aku menangis seolah-olah tercekik telur dinasor..)

kebetulan masa tu,ayah aku g kenduri kawin area kampung jugak..so, mak aku macam biasa laa..menggelabah diaa..tayah cakap!

dan kebetulan jugak kat dapur aku ada pisang...
*kalau nak tau jarang dapur aku ada pisang..(perlu ke nak bgetau..?)

mak aku yang menggelabah tu terus sumbatkan pisang dalam mulut aku seolah-oleh boley hilangkan kecekikkan aku tuu..

Mas dengan Farah jangan cakap laaa..muka diorang dah cuak laa..sbb diorang yang bagi aku asam tuu...nyorokkan muka kat pintu depan rumah aku..pikir aku tak nampak..?hahaha!!

then,bawak la g hospital..konon-konon kena bedah perut laa...aku punya menjerit taknak g hospital..!takut kena operation!!..hahaha




*macam panjang plak aku punya cerita ni..~





aku tak boley degil sangat masa tu sbb ayah aku dah tinggikan suara diaa.!dan aku mengalah..okeh,ayah menang!~

dalam pejalanan pergi kehospital tu,aku dapat rasakan asam tu 'berjalan' makin lama makin kebawah(maksudnya dia macam pergi ke kawasan perut laaa)...

*dipendekkan cerita : ayah,pusing balik rumah laa...macam dah okeh..!
aku x jadi 'operation'...dia elok sendiri...HAHAHA!!!


Mas dan Farah tersenyum riang(bukan nama sebenar)


KESIMPULAN:

jangan berlagak sangat makan asam...kalau boley pegang makanan bila makan..!dan paling penting bacalah Bismillah:)






No comments:

Post a Comment