pelangi kehidupan

pelangi kehidupan

Sunday, October 14, 2012

kain buruk

yes...
kain buruk....kenapa tittle ayat macam 'buruk 'sangat..??yee,sebab nak cerita pasal "kain buruk"..

pada suatu pagi sabtu yang indah dan nyaman...
bannnnnguuuuunnnnnnnn...!!!
sembahyang subuh..!!!!

itulah rutin harian mak kalau menjelmanya hari sabtu dan ahad..
tak boley nak tengok anak-anak dia bangun lambat sikit...tp mamang patut pun,dah nampak matahari baru nak subuh..orang tua-tua cakap 'Subuh Gajah'....kenapa panggil Subuh Gajah,aku pun tatau apa yang dimaksudkan dengan 'gajah'...hahah..
okeh,berbalik semula pada tadi...selepas je aku solat subuh, mak aku ajak pergi pasar...dan aku bersemangat nak pergi seolah-olah lelaki akan pandang dan mengatakan..'wahhh,rajinnya gadis ini bangun pagi dan teman mak dia pergi pasar...boley jadi calon bini ni'...sekaligus diorang akan mintak nom henfun aku..

AMARAN:korang jangan gelak sangat!!."
(gila fikir sampai camtuh"..).~

okeh,sesampai di pasar yang dianggarkan 17 minit dari rumah aku,ramainya orang usah dikira..(tebiatlah kalau korang kira orang kat pasar pagi tu)jalan-jalan sambil cuci mata..sebab,area pasar yang aku pergi ni ramai askar..!salah satu sebab juga aku macam 'semangat' nak pergi pasar..haha!
mak bercadang nak masak mee bandung dan cari bahan-bahan untuk buat mee bandung...dan tiba-tiba;


*alamak,rasa macam pening kepala la tiba-tiba...boley tak sambung update cerita ni pada hari lain..????...!



okeh,jangan marah..kita teruskan..

tiba-tiba, aku ternampak kedai baju yang menjual seluar tidur yang cantik dan murah.!actually,aku suka beli seluar tidur kat pasar-pasar camni..nampak sweet dan murah..lagipun nak buat tidur je kan,so berbaloi la seluar murah hanya untuk bergaya di atas katil..hahah
tanpa segan silu,aku terus berlari ke kedai tersebut dan mencari seluar yang paling TERcantik ahh,bagi aku..tanpa melihat jahitan dan hanya melihat kejelitaan corak dan warananya sahaja...aku terus...

apek,angkat satu..!

okeh,amoi..sehelai je kee.?

aku menggangguk tanda malas nak melayan

rm 5 amoi..

bla~~

sesampai dirumah,tanpa tunggu malam menjelma,aku terus pakai dan menunjuk-nunjuk kesemua adik aku yang lain...
*time tu, serius muka aku berlagak!

hekeleyy....seluar pasar je pun..!berlagak macam beli kat parkson..!(suara sumbang)
*jeles la tuu~

selang beberapa jam....

eh,pesal seluar kau tu along? mak aku bersuara...

pesal mak?

macam koyak jee....

apaa..????cisss....
okeh,memang koyak pun..(tempat koyak dirahsiakan)
hahahha

bengong punya apek!!...


kesimpulan: KAIN BURUK la kau akhirnyeeeee...
*pakai sehejam pun kira okeh la labuu....~~

bye!




No comments:

Post a Comment