pelangi kehidupan

pelangi kehidupan

Wednesday, May 18, 2011

bila ROTAN berada ditangan ayah

mukadimah nampak gempak...tapi aku just nak cakap kat korang, Kimie kena rotan dengan ayah..wawawa...menangis dari maghrib sampai isya'....sebabnya ialah..dia x nak ngaji terlampau MANJE...padan muka!..

aku bukan hendak cerita pasal Kimie kena rotan..tapi aku nak kongsi cerita pasal Hari Guru & Hari Penghitungan.(hari result keluar)...



************************************************************************************



malam sebelum hari guru, jiran aku call...ainn,esok pagi teman aku g sekolah ek...aku pon,oraitkan jer..tanpa pikir,apa benda aku kena buat sampai dia ajak aku g sekolah..actually membe aku tu kerja kat sekolah tuh..tander kantin...tp setahun yg lepas...skunk orang laen handle..aku pon malas lah nak pikir panjang sebab kepala aku pikir pasal result exam aku nak keluar ni...cuak bukan maen lagi..kalah masa nak tunggu result SPM..mana tak nyer...target laen..keluar laen...cuak dowh.. Detik 12.00 a.m aku dengan bangga masuk dalam laman web Poly dengan line tenet nyawa-nyawa ayam jer...aku sanggup off Fb..konon-konon kalau tak bukak link banyak-banyak, ley laju la line nye...haram jadah..lebeh kurang jer lembabnya....then,dalam setengah jam,aku berada di laman web poly, jurang-jurang kalinya aku lepak kat laman web poly beb...wakahkah....then,AKHIRNYA aku dapat bukak result aku...dengan bangganya....wahhhh,lulus semua..alhamdulilah..tanpa tengok detail laen..mcm nama, no Id...semester...no i/c aku terus tengok pointer..!aik...apa pasal pointer sem 6 sama dengan sem 5??(muka pelik)...pecah rekod..!!aku x tengok markah modul...aku terus on Fb...tye member-member laen...wey,korang dapat bape??lulus x???..diorang pon menjawab..."keteorang semua x boley tengok result tuh lagi.."...aku,apa lagi..buat muka blurr rr..
pehal plak aku je yg boley on kan...x puas aty ni..on laman web poly sekali lagi...perggghhh....malu + begang bukan kepalang...salah tengok result..TERtengok result semester lepaas..!memang sengal la kan...elok-elok dah reda cuak...naik balik kadar cuak aku!..gler rr excited ke apa ni?..!

~ aku nak tidur pon x lena lah..asyik pikir jer..modul financial aku x score.!aku siap dah asingkan buku finance dengan modul laen..pape nanti senang, takut kena repeat paper...mintak dijauhkan lah..tapi aku kena bersedia sebelum benda yang aku cakap x nak jadik tuh..akan terjadik..!!sekurang-kurangnya aku dah persiapkan diri.!wahh..macam nak g berperang pulok.!!akhirnya aku tertido tanpa menutup laptop....bangun subuh n terus check result...muka cuak tapi masih ada muka seposen..sebab baru bangun tidur kan.. masukkan NO ID & NO IC then,tekan KLIK...wahhhhh.....alhamdulilah..kali ni aku tak silap tengok..!aku LULUS semua dengan pointer naik sikit laa dari semester lepas...ala,sikit jer..aku x kisah berapa pointer aku..asalkan aku lulus semua....subjek finance yang aku cuak-cuak tuh kan dapat B plus...x terucap dengan kata-kata....semuanya dari Nya...amin,alhamdulilah.....~~

ingat Ainn: Niat nazar aku...lulus semua subjek kena buat kenduri...aku kena tunaikan..tapi tarikh belum ditetapkan lagi...~Insyaalah mesti buat majlis kesyukuran itu...(WAJIB)
segala persoalan dah pun terjawab...kawan-kawan laen pon dapat result yang gempak..tahniah untuk korang..!!masing-masing dah dengan haluan masing-masing....good luck korang.!!



******************************************************************************

Hari Guru punyer story, next entry aku cite ea...yok tido..!!bye u all~~



gadis semasa:
tahniah Ainn=)

No comments:

Post a Comment