pelangi kehidupan

pelangi kehidupan

Friday, May 27, 2011

"Nur Kasih" Punya Hal....

assalamualaikum...


Nur...Nur....Kasih...Ya Nurr....Yaa Nurrrr..Kasiihhhh~~~
*ada rupa Tiz Zakiah x aku nyayi??..hahahha


actually, dah lama aku nak kongsi pengalaman aku semasa aku nak tonton Nur Kasih Da Movie...~~cewaaahh...'tonton'....
ayat nak skema!!

sabtu
21 March 2011

owkey
hari dan waktu yang telah dijanjikan...aku dengan muka lapan belas sen ikut mak usu n da family g Melaka..actually, g melaka bukan semata-mata nak tgk Nur Kasih...tapi Mak Usu nak buat check up kat ospetal pantai kat melaka uh..aku macam dikira baby sitter kepada anak dia la, Damia...dah siap check up, makan, terus tgk wayang citer nur kasih...pak usu x nak join..dia ckp 'x layan la..'pak usu maen game la ea....ok..then, tgk riak muka mak usu pon macam dia x berminat nak tgk citew 'falling in love after Nikah' ni...aku pon x de la beria minat tahap giler babun nak tgk Nur Kasih ni..saje-saje jer..finally, kami bertiga je yang tgk cite uh...

aku..mak usu..dan damia..


nak dijadikan cerita~~

*tiket tuh actually start pukul 2.00 p.m..!!ok lah kan..tetiba ada satu notis tampal kat pintu masuk panggung uh....

OMG...tangguh 30 minit la plak..ok..never mind..!!masih boley bersabar....

kiri

 kanan

 depan

 belakang

 semua mak cik- makcik yang datang bersama anak muda mereka for tonton cerita ni...
dalam aty aq..
"mungkin mak diorang ajak anak dia teman tgk citew ni"
seriusly, 60% adalah macam sebaya mak jiran kita laa..hahahha....
sian mak diorang kena tunggu 30 minit lagi...ok,tepat jam 2.32 p.m, 
lewat 2 minit..boley kena saman ni..
janji td lewat 30 minit jer..!!dah,x payah nak kecoh kan keadaan la ainn..
Huru-Hara!!..
ambil tempat masing-masing!!!!..owrite..=)


jeng..jeng..jeng....

iklan pon bermula dengan bangganya!!!adalah dalam 3 minit iklan uh...

tiba-tiba~~
 kliup!!..ala..bunyik something laaa...oOOoo..tetiba iklan terpadam...hampir 45 minit tak start pape lagi..mak cik sebelah aku naek berang la..!!actually semua mak cik la bising..!hampir separuh dalam pawagam tuh keluar..!!bukan pergi toilet or beli pop corn..tapi..mintak duit semula..mogok x nak tgk...rilex la mak cik..!!muka masam je mak cik sebelah aku ni..macam nak bagi pop corn je kat dia...tapi x berani..last-last dia pon keluar jugak.!Merajuk!..
sampai staf diorang x bagi yang selebehnya keluar..mana x nyer,bankrup la company diorang, klo semua nak keluar...kata abang staf kat sini..ada wayar terputus..wayar apa pon aku tak tau..wayar kuning ke..biru ke..aku pon tak pasti..x diberitahu oleh abang mamak tuh ala-ala salman khan itu..hehehe~~

*first time seumur hidup jadik cmni



hampir sejam lebih aku amek 'air corn'  free kat pawagam uh..damia macam dah busan jer..pop corn, air ,cheesel semua dah habis...
then, mula lah tayangan yang ditunggu-tunggu oleh mak cik semua....malangnya mereka dah tak ada...majok!...tinggal lah aq anak-anak mudi sahaja...=)
punya la tgh felling ni..tiba-tiba lagi...ada satu bunyik lagi yang x disangka-sangka kedengaran...

kkrrrooookk..krrrooOOoookk..krOOooookkkkKk!!!...

berdengkOOoor!!!!..OMG...suami siapakah itu??!!..baek mengaku skunk...kena paksa dengan isteri la tu tgk Nur Kasih sama-sama....hahahahahahha...x boley bla laaa....aq rasa separuh panggung uh boley dengar dengkuran dia tuh..
tapi semua buat bangang jer...x dengar konon-konon....
habis hilang felling aku nak nangis.!!hahahaah
*maaf ea pak cik..=)

nama pawagam adalah dirahsiakan bagi menjaga nama baek tempat itu=)



sampai rumah pukul 11.00 p.m..tgk konsert AF yang tinggal sisa tuh...
then,aku dengar Pak Nil cakap...
"semua undian anda akan disalurkan ke rumah anak-anak yatim di Hulu Langat,Selangor..."
pelik plak aku..sejak bila undian ni salur ke tempat cmtuh..aku biarkan je la...
then,tetiba ada berita kat tv 3, lagi tambah pelik.. ada berita tgh mlm cmni...
rupanya, story pasal tanah runtuh kat rumah anak yatim...
so,baru aq tau..ada tragedi  berlaku tepat time aq kat dalam pawagam....
gler takut n terkejutt!!!....



kesimpulanya:
ada hikmah kenapa jadik sesuatu benda tuh..Allah bukan sengaja nak duga kita, ada sebabnya...
aku dapat simpulkan, 
"Allah tak nak aku n semua orang dalam pawagam tuh gembira menonton Nur Kasih sedangkan pada masa yang sama ada tragedi teruk dan mereka dalam kesusahan"....Al-fatihah..~~



gadis semasa:
masih troma nk tgk wayang!!

3 comments:

  1. kalau fikir dari sudut islam
    ya Allah, nampak sangat Allah sayang budak2 tu sampai tak kasi makcik2 60% tu tengok wayang tapi balik rumah baca fatihah untuk budak2 tu.
    aku nangis tengok tanah runtuh tu.
    Allah sayang diorang. insyaAllah. syurga untuk adik2 kte tu. amin.

    tp kalau fikir dari sudut keseronokan,
    APA PUNYA WAYANG LA KAU PEGI TENGOK?!
    hampeh.

    hehe.

    syg kau ainn :D

    igt. jgn tinggal fatihah setiap kali lepas solat, sedekah untuk mereka yg dah pergi :)

    ReplyDelete
  2. hehe. time kau ade jd hal kn. huh! sebb tu aq tanak ajakkau g mne2. syg kau. hehe

    ReplyDelete
  3. syazana: aku setuju dengan kata-kata ko tuh..tempat wayang tu dirahsiakan..takut bankrup plak nty...almaklumlah....tgh maju 2010...


    zara:ko mana penah sudi nak bawak aku g mana-mana..aku redhO...

    ReplyDelete