pelangi kehidupan

pelangi kehidupan

Monday, June 20, 2011

*x nak la...thankz

bukan kerana aku terlalu memilih untuk mendapatkan kerja...
tapi aku x suka bandar tuh..!!urban sangat...
maafkan aku menolak pelawaan kamoo.!

tetibe je kan entry kat atas ni....beri salam pon idak..

assalamualaikum u all...
*tawaran kerja...

sesak...
air pollution...
ramai GILER people...
kenderaan banyak...
sempit..
rimas...
huru hara...
banyak jenayah...
banyakbanyakbanyak ragam manusia!..
owhh..demm..

bandar metropolitan!...aq tak boley bersaing dengan situasi dan keadaan begitu.!
sangat tidak selesa..
bandar yang membangun pesat...pesaing yang sangat ramai...huhuhuh...

kisah benar semasa aku ke bandar metropilitan ,(tu pon secara kebetulan)
maybe untuk kali terakhir..!

*sebelom tuh aku nak bgetau..aku x maksudkan sesiapa dalam cerita ni..ini sekadar cerita yang aku nak kongsi kan dengan korang..


al-kisah:...

tiket ke Ipoh x de la adik....akak jual tiket train tu ckp..
entah kenapa time ni mengedik nak naek train, balik Ipoh
nasib baek time tuh aq dengan memey_jiran aku...so,aq buat keputusan lepak rumah sewa dia kat bndar tersebut sebelum aq balik ke Ipoh...dengan bangga nya beli tiket ke bandar tu....dalam train, ada budak lahanat mana baling batu dari arah luar kena tingkap train tmpat memey ngn fatin(kwn memey dari Jb) duduk.,..berderai kaca bertempiaran..!
kalo aku jumpa budak tu,mmg aq baling balik batu kat kepala dia.n suruh sapu kaca yg bersepah tuh....ada akal x nak guna.!..
dalam beberapa jam..sampai la bandar tersebut..owh,org yg TERsangat ramai yang membolehkan kepala aku tercabot daripada leher..!.demm,bau rokOk!!..
alamakk..!!kredit hp x de.!!

SITUASI PERTAMA:

memey, aku nak beli kredit jap kat 7eleven depan tuh..

jom..

dik,topap rm5 maxis, satu.!sambil senyum

topup rm 5 x de..sambil muka macam mintak terajang guna kaki aku..!
**berlagak gler minah ni...x de senyum langsOng..baru jadik casher dah mcm dpt jadik binik DATO'...th pape..

kalau mcm tuh,bg la rm 10...aq mintak..

sambil nak tunggu kertas topup tu keluar dr mesin benda alah tu....dia berbisik dgn kwn sebelah dia..
masih terngiang-ngiang kat cuping telinga aku ni....

"ada ke dia nak topop Rm 5.00 kat sini??...~sambil tersengeh-sengeh..!!!

What the fish la casher mangkOk!!..??..aku tau la tempat ko..x payah la buat bagus..!hilang respect aq kat budak-budak macam korang.!kalau x ada, ckp je la x ada...tau la tempat urban,x de topup Rm 5.00...nasib baek aku mintak RM5.00 kalau aq mintak topup Rm 3.00...??aku rasa ko soh bos ko gelak kan aku jugak kan.!..
mana lah adab korang ek?

bla dari situ..~~



SITUASI KEDUA:

korang x lapar ke?..aq tye memey dgn fatin...

jom..makan kat kedai area rumah kitaorang....memey ckp..

orait..=))

nak mee goreng 3...air teh o 1...milo 1..dengan teh o limau 1...

ok..pekedai tu ckp..!

depan meja kitaorang ada segerombolan budak lelaki...maybe student...dah x macam lelaki..!!pepaham sudey...sebelah kiri,ada sorang mamat antarabangsa...perghh....
nasi macam gunung..!!bayak gler..!biasalah,negro makan banyak...
x de hal la klo banyak $$...
tetiba dia pandang meja kitaorang..
sambil sengeh-sengeh...senyum-senyum..muka mintak kena baling air...

memey,ko tgk negro tu pandang meja kita...

ala ainn,biasa la tuh..dok usha-usha....

ha??..eee...loya la aku nak makan...(dalam hati aq je)..

ea ke memey??..aq takut la dia pandang macam tuh...!

buat biasa je..diorang mmg jenis mcm tuh..

*aku x tau la kalau nak cakap aku kolot ke apa..tp yg penting aku x selesa.!!


SITUASI KETIGA:

keesokannya:

tunggu train nak g terminal..amek bus balik IPoh...

uh...macam-macam pesen org..tkt..kalau aq sorang2 cmni...x ley idop aq..nasib bek ada memey dgn housemate dia..rambut warna-warni..baju x cukup kain..asap rokok berkepol2..,masing-masing dengan hal sendiri..x hiraukan keliling..!!huh..
*aku jakun seketika~~

adik, nak balik mana??da ada tiket??mcm kutu tiket laaa mamat ni
*betOl ke 'kutu tiket'nama nya??.macam salah jer...pape laa...

dah ada bang...thankz..fatin jawab slumber..

adik beli tiket bus mana??

fatin terdiam sbb aq sbnrnya x beli tiket lg..

beli tiket bus mana dik??sambil lari-lari anak kejar kitaorang...

kitorang semua diam..

tetiba aku dengan abg tu ckp:

"ala...macam cantik sangat"..!!!

huh..dia ckp cmtuh??..
sebabnya kitaorang x jawab pe yg dia tye..pehal laa...
aq betol-betol x paham..apa masalah mamat tuh...
maybe sbb kitaorang x beli tiket bus dari dia kot...hahah..
*padan la muka ko.

**to memey and housemate....thankz korang bagi aku tido rumah korang sehari & kongsi-kongsi cerita...hargai sangat-sangat....malam2 dapat hirup udara depan kubur cina...hahahha...korang memang berani...kalau aku la,mandi pon aq nak soh membe aq teman...hahhaa....thankz korang..!!
and korang jangan terasa pape kalau entry aku kali ni buat korang x selesa...aq x cakap sesiapa...aq cerita keadaan sekeliling di bandar tuh yg x berapa sesuai dengan aq...


kesimpulannya:
ada aku kisah kalau kau tak setuju entry aq ni?...
ada aku kisah kau nak cakap aku orang kampong...?
lagi aku suka..!!


gadis semasa:
bangunan tinggi-tinggi..

2 comments:

  1. hahah . ain baru kau tahu kn . mcm mner . aku mula2 mcm kau tau . takut dgn org KL yg tak ada adap ni . hehe . apa2 pon . nnti dtg lg oke . syokk . meriah sikit rumah aku ada kau . hehe

    ReplyDelete
  2. hahahahaha.....kantoi plak ngn ko..igt x pasan td aku cite sal tmpt ko..hahah..Insyallah...klo x de pape hal aku dtg la...*ada membe ko ramai..tu yg wat aku segan...coz aku pnh duduk umh sewa seperti ko!

    ReplyDelete