pelangi kehidupan

pelangi kehidupan

Friday, June 10, 2011

biLa BusAn bAru cArik..!!

huh....
memang..
bila aku busan, baru aku carik ko blog!..
hahahha..padan muka ko.!
(kalau kau bernyawa mesti ko da sekeh kepala aku kan..)..
disebabkan ko x bernyawa..aku boley buat sesuka aty kau...
benda aku merepek niyh..~~~

assalamuailaikum...
hehehehe...da lama x update blog..hehe..
kenapa??...
suka aty aku la ...

apa aku nak kongsi cerita entry kali ni ek,.....

haaaaa.....

semalam aku hantar adik perempuan aku g kem motivasi kat Broga,sempadan Selangor n Negeri Sembilan..kalau x silap aku laa...motivasi ni anjuran Doktor Hj. Fadhilah Kamsah...korang kenal kan pakar motivasi ni??..opkos korang kenal kan..!!

korang x percaya kew??..
ok..ni buktinya...~

*gambar asli dan tulin.!tiada cetak rompak



haa....
yang dalam bulatan tu lah beliau...
tak kan aku nak bohong pulak kan..kalau teliti lama-lama pic ni...
bentuk muka dia kan.!!
haAAaaaa.....x caye orang ckp td.


ni masa taklimat untuk ibu bapa la...
dia bg taklimat sikit...
taklimat dia macam ceramah...
punya panjang lebar...tapi,...tak ape..best.!!...
huhuh....
ramai jugak la ibu bapa masing-masing hantar anak diorang kat sini...
seluruh Malaysia!giler ceruk tempat dia..
tapi kalau kem motivasi ni dari anjuran orang yg femes..
x kisah la ceruk mana pon..sure ada org yg berminat..
ayah aku tau pasal motivasi ni pon dari radio..
chanel kegemaran dia la...
chanel negeri f.m...
huh!...

p/s:kalau korang minat nak hantar adik korang..sentiasa la dengar channel tuh.hahahahah



antara nasihat / ilmu dari Doktor Fadhilah yang aku nak kongsi ngn korang :


*ada dua cara Allah bagi nikmat dekat manusia.....
pertama:
cara "Istikraj"(kalau x silap aku la ejaan dia cmni)...maksudnya:Allah bagi nikmat/kejayaan seseorang dengan perasaan benci & menyampah...
contoh nya mcm ni laa... 
tak solat,tak baca Quran ,tak baca buku, g clubbing dan seangkatanya laa kan.. tp still dapat 10A dlm SPM!!Allah bagi kejayaan tu pada dia dalam perasaan benci..Allah bg juga kejayaan tu kerana Allah Maha Penyayang!!..=)




kedua
cara "rahmat" maksudnya: Allah bagi nikmat/kejayaan kepada manusia dengan penuh kasih sayang.
x payah la aku bagi contoh laa ea..sebab aku tau korang da faham maksudnya...n korang semua yang dilahirkan di dunia ni adalah orang yang pandai dan bijak!!..=)




pastu beliau cakap pe lagi ekh...da lupaa...jap..jap..!!




ermm,oowhh..!ok..
aku rasa ramai dah tau pasal ni....
kalau nak tidur kena menghalakan badan kearah kanan...cmana ek..korang faham x situasi nya??..ala..macam kedudukan mayat dalm kubur..haa...cmtuh laa...kalau x pernah tengok jgk...pegi la gali kubur..tgk cmna mayat baring..susah beno.!!hahah


then,beliau cakap lagi....
pakai jam sebelah tgn kanan...ikut sunah..dapat pahala...tapi kalau nak pakai tangan kiri pon x pew..x salah pon...x dosa..tapi x dapat pahala laa...up to u laa...nasib bek tgn ada dua..kalau 3,4 batang tgn..mesti korang kompius nak pakai jam kat tgn mana and nak beli jam brand pe ek!..


then beliau kongsi kan jugak ilmu beliau tentang...
haaaa....kalau ada orang ngumpat kita...x pe...biar je dia ngumpat kita...nty kita dapat pahala percuma dari-Nya..~..Thankz U, Allah..=)




hurrmm...banyak lagi yang aku nak cerita kat korang...
antaranya petua nak jadikkan diri berjaya and cemerlang...
tapi note aku kat dlm beg..malas nak amek...gelap...
nty aku kongsi lagi cerita kat korang ea...

thankz sebab sudi baca ilmu yg tak seberapa ni and aku sure korang da tau pasal tu semua kan...saje jer aku nak bagi peringatan kat korang...walaupon sikit..aq still nak kongsi ngan followers aku....


kesimpulanya:
tak sia-sia aku ikut mak ayah aku hantar Nanot g kem tuh.!!berbaloi-baloi....thankz Doktor Fadhilah Kamsah




gadis semasa:

............................!



No comments:

Post a Comment