pelangi kehidupan

pelangi kehidupan

Monday, March 14, 2011

BaNg bAng boOm

assalamualaikum u all...
berjumpa lagi kita ea..(cewahh..dah macam pengacara NONA plak..)
u all sehat?....ermm...sebenarnya x tau nak post apa today..but i think about 
'my mine'(tetiba kan)..~~
kalau pikir lamalamalamalamaaa sangat kan.....i do not have anything!!...
sebatang kara..!!ahakz!

saya x mampu lagi nak memiliki apa-apa aset...(aset semasa & aset bukan semasa)...hahahha~~





not mine!!!!!



memang.....
laptop ini bukan milik saya.....
saya sign contract dengan mak saya
selama 3 tahun 
pinjam dia pyer laptop...
(setting laptop mcm hak sendiri kan...)~~







ada laptop macam ni pon x pe la kan...
asalkan hak milik sendiri a.k.a beli guna duit sendiri laaa~~
*nampak bebeno lah bohong laptopnyer ekh.....spaiderman la bagai~







Not mIne!!!



memang.....
handphone ni pon bukan saya punya....
sebab saya beli guna duit PTPTN....
shuuttt.....kantoi kang dengan orang PT...
mereka suruh saya beli buku rujukan...saya beli handphone.=)

*gambar hiasan=)






nOt mIne!!!


memang....
kereta ni bukan kereta saya....
kereta BigBoss...


*ekh....keretapi plak...entah bila ayah saya ada lisen bawak keretapi ni???..silap3..





*gambar hiasan jugak : x sempat nak amek pix kereta BigBoss...(x sempat kew???haha...
 kalau dipikirkan..buat apa nak amek pix kereta kan..dusH!)


*nak cerita ni pasal kereta!!

saya tumpang jer ayah klo nak g mana-mana pon.,kalau dia nak keluar...
kadang-kadang dia ajak saya ikut.....kadang-kadang dia x bg  saya ikut...
kata dia:
"x payah ikut...nanti jejak kereta ayah kat bonggol jalan depan tu.."
sabarrrr~~~~~(never mind)

x pew....
tunggu saya beli kereta baru...(lisen pon x de...nak ada kereta sendiri kan..)
ok...berbalik pada cerita tadi
x pe la kan kalau dia nak ajak...(kalau mood dia ok)
but....
bila saya naek jer keta my BigBos...
kena tahan dan sabar dengan satu benda...



iaitu.....

iaitu....


dia suka on channel radio yang kerajaan pyer tu...
adoi....
ala....yang lagu-lagu dia macam labu sayong la...zapin la,area zaman 70an 80an..

kalau ditegur suruh tukar channel laen...
"ni kereta sapa??..ayah kan...ok,duk je diam-diam"...
ok...sabarrr....never mind...


not mine..!!!so,x boleh nak buat apa-apa la kan....




noT mIne..!!






rumah ni pon saya tumpang ngn parentz saya....
saya nak umah sendiri..!!!

*ishh...bukan rumah sewa la maksud saya....
saya nak yang bayar cash tu..under tanah sendiri(amboi)
hahahahaha~









haaAAaaAAAaa!!!!!!


nak rumah sendiri macam ni la....
x kisah la nak cakap demand kew apa...
yang penting saya ada cita-cita sendiri.....
jemput datang ea ke rumah saya nty...
dekat England.
(sbb pix ni aku amek kat google)..hahah
kamoo x puas hati???....AAK...lalalala...




 kemudian apa lagi yurp...(ceh..ayat)..


basikal??..x kan la basikal pon nak cerita jugak kan...
ala..basikal dapat duloo pon sbb dapat nombor 1 dalam kelas...kalau x....hurmm...
tp basikal tu dah kena sangkut kat bumbung dapur rumah sebab buat lumba masa muda mudi dulo..
(ni semua sebab my jiran tetangga, memey dengan mas yang ajak lumba)
dah tau kan memang aku yang menang...tp still jugak nak berlumba..


*pix basikal tu x sempat ambik sebab dulo-dulo mana ada kamera..!haha


maap...


lagi....


ermm...senang cakap....dari atas sampai bawah anggota badan aku...guna duit parents la...
memang x ada satu pon hak aku...
kalau  mak ayah aku mintak balik apa yang dia bagi kat aku.....pergghhh...memang x mampu la aku membayarnya,....
cuma aku boley bayar dengan KEJAYAAN...
(tp belum buktikan lagi la)..




kesimpulannya:



sayangilah mak ayah anda..sebelum anda menyesal..
(x pasal-pasal ekh..tp x pe la selitkan sikit pasal parentz)
sesungguhnya mereka banyak menghabiskan wang, kasih sayang,harta benda untuk anak-anak mereka.,tanpa mengharapkan balasan..DAN...kita perlu mengImpikan cita-cita yang sanggattTt tinggi,supaya kita akan berusaha untuk mencapainyaa kelak!!!!!!!



DAN YANG PALING UTAMA SAYA NAK TEKANKAN DISINI IALAH:




mak , ayah kita ada SATU jer...
so,sayang mereka ea u all...
(dah..x moh sedey-sedey...kesat air mata yang jatuh tu..)
hahahaha..~
papai u all  jumpa lagi nanti
muuuwakzz!!



gadis semasa:
nak duit sendiri!!







No comments:

Post a Comment