pelangi kehidupan

pelangi kehidupan

Thursday, March 10, 2011

busan tahap cipan...

aku x tau la nak cakap cmana kan busan aku ni....
nak cakap busan dok umah x de la...
ada adik aku si Kimie ni..ok la kan walaupon adik-adik yang laen x de..duk ostel
kalau aku ada kat rumah...dia siap nak ponteng sekolah...nak lepak dengan aku...
tgk relationship magnet antara akak sulung dengan adik bungsu=)


*tetiba teringat kenangan 9 tahun dahulu..~~
(da lama ghupenyer masa ni berlalu...)

dulu....
aku x suka nak dapat adik lagi...si kimie ni la kan..
pada aku...cukup la 4 orang....tub-tub ada lagi sorang....
aku siap merancang nak buang dia..!!hahahahha,jahat gler aku kan..(ala...pikiran budak2 la..aku kecik lagi time uh)...


tp x de la sampai nak buang jauh-jauh kan...dekat sebelah umah jer..ada kelapa sawit..letak kat situ la..(ala..plan kanak-kanak)...

pastu...mak ayah...belikan dia banyak baju-baju baby yang baru-baru....aku mmg da menyampah la kan...macam nak buang jer semua tuh.!
(tp x bgetau sesiapa)....simpan dalam aty jer.....

tp....

bila dia da keluar dari perut mak aku...aku pulak orang yang
paling xcited
nak pegang baby tuh....x tau la napew...
bila dia dah besar sikit...dia paling rapat dengan aku..!!!
inilah yang dikatakan adik-beradik....
yang peliknyer..adik-adik yang laen rilex jer....x de la rapat sangat....tp kalau dia....huh..~
jangan cakap la....aku angkat punggung sikit nak round2 kg,dia dah naek motor duloo....


bila aku kat Ipoh....dia setiap minggu call aku...sehari x call,aku rasa macam laen..(x de la borak penting sangat pun....)
klo dia x call pon..aku akan mizz call dia...dan dia akan paham...aku suruh call balik la tuh...haha(aku x de kredit la nak call)...student katakan...~~


ada ke dia cakap dengan aku td:

kimie :along...td mie pekse BI....
aku :ok...mie dapat jawap x??
kimie :dapat....along,klo mie dapat nombor 1..along nak bg apa??
aku: mie nak apa???
kimie: mie nak handphone along yang ni ekh(sambil tunjuk hp aku)
aku: mak aiiii......kecik2 dah nak pakai hp..!!
(abis aku nak guna hp apa??public phone??)
kimie :boley la....
aku: ish...mengarooOOt!
kimie :ala...mie nak tepon kawan2 mie..

*dalam aty aku:
mak ai...budak kecik ni..melampau rr...entah kawan mana yang dia nak tepun...klo x silap aku..kawan2 dia semua budak-budak kampung jer...dekat-dekat rumahnyer...x payah nak tepon bagai...lagipun ada tepun rumah...guna la tepun rumah..!!ngada!






Ashraff Hakimie:muka gedik!!


kesimpulannyer:

jangan terlalu rapat dengan adik-beradik kita....nanti dia ngade2..!!(boley kew bg kesimpulan cmni??)

x de la....gurau jer....



kesimpulannyer:

apa ekh???ala...pandai-pandailah korang simpulkan..~~
hahahahaha



gadis semasa:
along sayang banyak-banyak kat korang semua=)

No comments:

Post a Comment